Francesc Pellicer

De tot un poc.

UNA SOCIETAT QUE ESTA COMENÇANT A REBELAR-SE.

Ja portem massa temps deixant-nos fer. Estan xafant els nostres drets i no diguem res. La llibertat esta amenaçada, i cada vegada més arraconada. Han comprat els mitjans de comunicació, han tapat la boca als jutges, els representants dels treballadors i dels empresaris son marionetes a les seves mans. Artistes, cineastes i musics subvencionats. Ens omplim la boca parlant dels nostres drets però ens oblidem dels nostres deures. Busquem ajudes, preguntem si tenim dret a alguna subvenció, que faré per a obtindre la beca d´estudis, podré cobrar el subsidi, son algunes de les preguntes que ens fem. Ens han arrebatat la iniciativa, vivim de les llimones que reparteix el poder. També nosaltres sembla que estem comprats. Es el preu que hem de pagar per el “benestar” que ells ens volen proporcionar i que nosaltres paguem amb els nostres impostos. A canvi, nosaltres no hem de protestar. Devem ser com borregos cap al matader. Fins ara l´única veu que s´havia rebel·lat era la de la església, eren els únics que s´havien perca-tat de la limitació dels nostres drets i llibertats, tal vegada per que anaven descaradament a per ells. Afortunadament coment-zen a alçar-se veus per tot arreu. Sembla que estem despertant, i prenent consciència que la llibertat s´ha de defendre, que fins açi hem arribat. Sembla que nos ens passarà allò que va escriure Bertold Bretch en el seu poema en el que ens parla de “no fer ni dir res”:

Primer agafaren als comunistes i jo no vaig dir res per que jo no era comunista.
Desprès s´emportaren al jueus, però jo no vaig dir res per que jo no era jueu.
Desprès van vindre per els obrers, i jo no vaig dir res per que jo no era ni obrer ni sindicalista.
Desprès es van emportar a uns retors, i jo no vaig dir res per que jo no era religiós.
I quan finalment van vindre a per mi, no quedava ningú per a protestar.

12 Desembre 2009 - Posted by | Llibertat |

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

